Fietsersbond

In dit project gaan wij (Ecrin, Youssra, Laura en ik) een game of bordspel maken voor groep 3 leerlingen om ze het verkeer te leren.


Planning

https://caland-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/119806_calandlyceum_nl/EQLMcm6uItpGmeeczqfyTWgBhvQgJVEfX_Qx5FVl7F6yMA?e=tclAUe 

dit is onze planning die wij gebruiken om geordend door het project te lopen.

De school

Wij moesten voor dit project een school vinden waarvoor we het spel zullen maken. Wij hadden wel 3 scholen geprobeerd maar ze zeiden allemaal nee. Bij de vierde school (De Atlantis) zeiden ze ja. De meester had een voorkeur dat wij een fysiek spel maken en niet een spel voor op de laptop of op de telefoon.  

User persona

Wij moesten voor ons project een user persona maken. Een user persona is een fictief poppetje dat een kind moet voorstellen van 7 jaar. Een user persona bestaat uit een naam, leeftijd en alle dingen die, die persoon doet op een dag.


Simone

7 jaar oud

Simone heeft nog geen telefoon. Ze speelt wel een half uur met haar vader op de tablet. Simone speelt Subway Surfers.

Ze wordt wakker om half 7, gaat douchen en haar tandenpoetsen en gaat haar kleren aandoen en ontbijten daarna gaat ze fietsend naar school met haar moeder als haar moeder er niet is loopt ze naar school. Als ze uit school komt doet ze wat huiswerk en gaat ze meestal buiten spelen met haar broer. Na het avondeten poetst ze haar tanden en leest haar vader wat verhaaltjes voor en gaat ze naar bed.

Ze weet dat ze moet stoppen bij het rode licht en dat je moet oversteken bij een zebrapad. Ze weet ook dat rechts voorrang heeft en dat je altijd moet uitkijken.

Go/ No Go

Voordat wij mochten beginnen met het spel maken moesten we eerst een paar ideeën bedenken. Tijdens de Go/ No Go word bepaald aan welk idee wij onze aandacht moeten besteden. Wij hadden drie ideeën bedacht.

1. Het eerste spel is een bordspel waarbij je veilig naar huis moet fietsen. onderweg komen er allemaal verkeerssituaties langs. Als je het goed doet ga je 2 plekken naar voren en als je het fout hebt ga je 1 plek naar achteren. Wie er als eerste thuis is wint.

2. Verkeersmemorie ( Zie volgende alinea.)

3. Het derde spel is een kaartspel waarbij op de kaarten een verkeerssituatie staat. Op de achterkant staat het antwoord. Als je de vraag goed beantwoord krijg je 1 punt, wie op het einde de meeste punten heeft wint.

Verkeersmemorie

Het spel dat we maken heet Verkeersmemorie. Je hebt 2 verschillende soorten kaarten op 1 kaart staat een situatie en op de andere het antwoord. Je moet proberen zoveel mogelijk paren vinden, als je 1 paar goed vind mag je nog een keer, als je hem niet vind is de andere aan de beurt. Wie op het einde de meeste kaarten heeft wint het spel.  

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin